U kunt alleen op afspraak bij ons terecht. Bel daarvoor met (0546) 54 11 11. 

Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het stadhuis. Daarvoor kunt u telefonisch een afspraak maken.

Bel ons

(0546) 54 11 11

Wat u moet weten

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres van een familielid, vriend of kennis zijn in een andere gemeente in Nederland.
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven.
  • De bewoner van uw briefadres moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt.
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP).
  • Als u zelf geen briefadres kunt aanvragen, dan kunt u hiervoor een familielid of curator vragen. U moet diegene dan machtigen.
  • Verblijft u in een zorginstelling of huis van bewaring? Vraag om een aanvraagformulier. U kunt ons bellen (0546) 54 11 11.

Antwoord van de gemeente

De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres hebt. Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, schrijft zij u in op het briefadres. U krijgt hierover een brief van de gemeente.

Kosten

Geen

Beoordeel deze pagina