Tijdelijk probleem met online klachtenformulier website hersteld

Tussen oktober 2023 en 16 mei 2025 zijn 169 klachten die via het online klachtenformulier op www.almelo.nl zijn ingediend, helaas niet goed geregistreerd. Dit kwam door een fout die is ontstaan bij de vernieuwing van onze website. De klachten zijn daardoor niet geregistreerd of behandeld.

De gemeente Almelo vindt het erg vervelend voor de inwoners die hierdoor geen tijdige reactie hebben gehad op hun klacht. De gemeente biedt de betrokkenen oprechte excuses aan.  

Zorgvuldig

De fout is inmiddels hersteld. Alle gemiste klachten worden alsnog zorgvuldig bekeken. Waar nodig, is alsnog actie ondernomen. Inwoners van wie de klacht nog actueel is, worden persoonlijk benaderd (telefonisch of per e-mail). Klachten die op andere manieren zijn ingediend – zoals telefonisch, schriftelijk of persoonlijk – zijn uiteraard wél in behandeling genomen.

Goede dienstverlening

We doen er alles aan om deze zeer vervelende situatie zo goed mogelijk op te lossen. En om dit soort fouten in de toekomst te voorkomen. En natuurlijk blijven we ons inzetten voor goede dienstverlening en een zorgvuldige behandeling van signalen van inwoners.