Klacht over behandeling gemeente

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u online een klacht indienen. U kunt ook een brief schrijven of bellen.

Wat u moet weten

  • U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
  • Uw klacht mag niet anoniem zijn.
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn.

Klacht indienen per post of telefoon

U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente, tel. (0546) 54 11 11. Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:

  • Uw naam en adres.
  • Waarover u een klacht indient.
  • Uw handtekening.

Postadres:

Gemeente Almelo
College van burgemeester en wethouders
Postbus 5100
7600 GC Almelo


Wat gebeurt er met uw klacht

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • De klachtenbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
  • De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.

Niet eens met besluit over uw klacht

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Overijsselse Ombudsman.
  • Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen. Kijk op Bezwaar en beroep.

Klacht over buurt

Hebt u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Maak een melding.